
Sakarya Köprüsü / Foto: Şark Pazarı Sadettin Ticarethaneleri Adapazarı Şubesi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
1965 yılına kadar Ankara-İstanbul Karayolu’nun Sakarya Nehri’ni geçmesini sağlayan ve 1937 yılında Nafia vekili (Bayındırlık Bakanı) Ali Çetinkaya tarafından hizmete çıkan Sakarya Köprüsü. Foto: Şark Pazarı Sadettin Ticarethaneleri Adapazarı Şubesi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008), Dünden Bugüne Adapazarı

Tenezzüh (seçkinler) Treni / Yahya Razi Tunalı Arşivi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),
T.C.D.D. tarafından 1930’larda Haydarpaşa-Adapazarı arasında hizmete sokulan Tenezzüh (seçkinler) Treni,İstanbul’un yoğun ortamından bunalanlara uzun süre doğa ve yeşil Adapazarı ile buluşturma görevi görmüştür. / Yahya Razi Tunalı Arşivi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),Dünden Bugüne Adapazarı

1937’de hizmete açılan Sakarya Köprüsü’nde birkaç Adapazarlı birkaç ailenin gezintisi. Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
1937’de hizmete açılan Sakarya Köprüsü’nde birkaç Adapazarlı birkaç ailenin gezintisi. Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008), Dünden Bugüne Adapazarı

Adapazarı Tavuklar Köprüsü / Oğuz Abasıyanık Arşivi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
Uzun yıllar Sakarya Nehri üzerinden geçişin tek imkanı olan Tepekum Mahallesi (Kumköy) arkasındaki ahşap Adapazarı Tavuklar Köprüsü / Oğuz Abasıyanık Arşivi /Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),Dünden Bugüne Adapazarı

Foto: Hayri YAZICIGİL / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
Foto: Hayri YAZICIGİL / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),Dünden Bugüne Adapazarı

Adapazarı Tren İstasyonundan Bir Görüntü / TÜVASAŞ Arşivi
Adapazarı Tren İstasyonundan Bir Görüntü / TÜVASAŞ Arşivi

1940’lar Sakarya Köprüsü / Resül NARİN Koleksiyonu
1940’lar Sakarya Köprüsü / Resül NARİN Koleksiyonu

1940’lar Sakarya Köprüsü / Resül NARİN Koleksiyonu
1940’lar Sakarya Köprüsü / Resül NARİN Koleksiyonu

Sakarya nehri üzerindeki eski Tavuklar Köprüsü (1930) / SATSO Arşivi
Sakarya nehri üzerindeki eski Tavuklar Köprüsü (1930) / SATSO Arşivi

Beşköprü’nün 1930 görünümü. / Sakarya Büyükşehir Belediyesi Koleksiyonu/ Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
Doğu Roma İmparatoru II. Jüstinyanus tarafından M.S. 559-562 yılları arasında yaptırılan tarihi Beşköprü’nün 1930 görünümü. / Sakarya Büyükşehir Belediyesi Koleksiyonu/Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008), Dünden Bugüne Adapazarı

Kadı Köprüsü / Foto: Sarkis D.Athanassian / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
II. Justinyen Köprüsü’nden batıya doğru 200 metre sonra Çark Deresi’nin bir kolu üzerindeki tarihi Kadı Köprüsü. / Foto: Sarkis D.Athanassian / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008), Dünden Bugüne Adapazarı

Beşköprü / Foto: Sarkis D.Athanassian / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
Sakarya nehrine Bizans İmparatoru II. Justinianus tarafından M.S. 559-561 yıllarında yaptırılan ve halen varlığını koruyan tarihi Beşköprü, (Doğudan batıya,Maltepe’den Beşköprü Mahallesi’ne doğru) / Foto: Sarkis D.Athanassian / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),Dünden Bugüne Adapazarı,Adapazarı

1899 yılında hizmete giren Adapazarı Tren İstasyonu / Foto: Ardachbe D. Papazian Ada-Pazarı (Turquie d’Asie) / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
1899 yılında hizmete giren Adapazarı Tren İstasyonu. Sol üstte Fransızca: ”Tren İstasyonu, Adapazarı” / Foto: Ardachbe D. Papazian Ada-Pazarı (Turquie d’Asie) / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008), Dünden Bugüne Adapazarı

1899 yılında hizmete giren Adapazarı Tren İstasyonu. Kartpostal posta tarihi: 15.02.1904/ Foto: Ardachbe D. Papazian Ada-Pazarı / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
1899 yılında hizmete giren Adapazarı Tren İstasyonu. Sol altta Fransızca: ”Adapazarı İstasyonu’nun arkadan görünümü”, Osmanlıca: ”Adapazarı İstasyonu” Kartpostal posta tarihi: 15.02.1904/ Foto: Ardachbe D. Papazian Ada-Pazarı / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),Dünden Bugüne Adapazarı

Adapazarı Ulaşım/Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008), Dünden Bugüne Adapazarı

Konya-Haydarpaşa treni, 1926’da Arifiye İstasyonu’nda. Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
1892 yılında hizmete açılan Hicaz Demiryolunun (İstanbul-Medine) yoğun geçiş noktalarından biri de Arifiye Tren İstasyonu’dur. Konya-Haydarpaşa treni,1926’da Arifiye İstasyonu’nda. Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008), Dünden Bugüne Adapazarı

1934 yılındaki son Adapazarı ziyaretinde Atatürk’ün de geçtiği ahşap Tavuklar Köprüsü / Kocaeli Dokümantasyon Merkezi Arşivi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
1934 yılındaki son Adapazarı ziyaretinde Atatürk’ün de geçtiği ahşap Tavuklar Köprüsü / Kocaeli Dokümantasyon Merkezi Arşivi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),Dünden Bugüne Adapazarı,Adapazarı

Bugünkü Demiryol-İş Sendikası ve Müftülük binasının karşısına denk gelen bölge ve istasyon. / Talat Tarkan Arşivi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008)
Bugünkü Demiryol-İş Sendikası ve Müftülük binasının karşısına denk gelen bölge ve istasyon. / Talat Tarkan Arşivi / Kaynakça; Sakarya Büyükşehir Belediyesi (2008),Dünden Bugüne Adapazarı

Hendek, Köprübaşı Tahta Köprüsü (23 Nisan 1931) / Hendek Belediyesi Arşivi
Hendek, Köprübaşı Tahta Köprüsü (23 Nisan 1931) / Hendek Belediyesi Arşivi

Faytonu kullanan Mustafa Kavak (Muhtar). Arkada oturan Karayusuflar’ın Cemil. (1945) / Mustafa KAVAK Arşivi
Faytonu kullanan Mustafa Kavak (Muhtar). Arkada oturan Karayusuflar’ın Cemil. Büyük Caminin arka köşesi (1945) / Mustafa KAVAK Arşivi

Köprübaşı Eski Köprü Kuzey Kesiti (1934) / BAĞDATLI Ailesi Arşivi
Köprübaşı Eski Köprü Kuzey Kesiti (1934) / BAĞDATLI Ailesi Arşivi