Fahri TUNA

1959’da Sakarya Kaynarca Okçular Köyü’nde doğdu. Okçular İlkokulu (1971), Kaynarca Ortaokulu (1974), parasız yatılı olarak Adapazarı İmam-Hatip Lisesi’ni (1978) bitirdi. Yüksek öğrenimini İTÜ’ye bağlı Sakarya Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisi’nde yaparak 1982’de Endüstri Mühendisi olarak mezun oldu. 1985’te Adapazarı Belediyesi’ne mühendis olarak giren Tuna, zamanla kültürle olan ilişkisini ön plana çıkarınca, diğer sorumluluklarının yanında Adapazarı Büyükşehir Belediyesi Kültür Müdürlüğü, 2004’ten itibaren de Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı görevini üstlendi. 25 yıl kamuda çalıştıktan sonra kültür sanat yöneticiliğinden emekli oldu. GAP’ta ve Balkanlar’da vali kültür sanat danışmanlığı yaptı. Sakarya Yerel Kültür Derneği’nin kuruluş aşamasında fikir babası ve öncüsüdür.

Irmak Dergisi’nde Genel Yayın Yönetmenliği görevini de üstlenen Fahri Tuna, bu dergide kendine has bir üslupla kaleme aldığı “portreler” ile portre yazımına başladı. Portrelerinde biraz mizah, biraz da karikatür vardır. Farklı bir mizah anlayışıyla karşımıza çıkan yazar, portrelerdeki alışılmışın ötesine geçmiş, zaman zaman yorumlar getirmiştir.

İzlenim, Yedi İklim, Türk Edebiyatı, Dergâh, Ay Vakti, Hece, Hece Öykü, Irmak, Ihlamur, Çalı, Balkan Türküsü, Şehir ve Kültür, Kültür Ajanda dergilerinde, portre ve denemeleriyle göründü.

Ulusal ve uluslararası birçok proje üretti, uyguladı, şiir ve hikâye akşamlarının düzenleme kurullarında yer aldı. Irmak (132 sayı), Abbara (4 sayı) ve Balkan Türküsü (8 sayı) kültür sanat dergilerinin genel yayın yönetmenliklerini yürüttü.

ESERLERİ:

  • Bir Şampiyonluğun Öyküsü (1987),
  • İz Bırakanlar (1988),
  • Yanlış Hata (1991),
  • Sakarya Şairleri (2000),
  • Gül Sancılı Adam; Faik Baysal (2006),
  • Adapazarı Yazıları (2007),
  • Şarkıların Nabzındaki İsim; Halit Çelikoğlu (2008),
  • Akşamın Aydınlığında Portreler (2010),
  • Ülkesine Adanmış Bir Ömür; Numan Yazıcı (2011),
  • Aynalıkavak Yazıları (2011, TYB Yılın Şehir Kitabı ödülüne değer bulundu),
  • Önden Giden Atlılar (2012),
  • Kırkikindi (2014),
  • Yaşayan Nasreddin Hoca; Hâfız Hasan Çolak (2014),
  • Yaşayan Portreler (2015),
  • Eğri Oturup Doğru Konuşalım (2016),
  • Bilge Hekim; Sadık Canlı (2017),
  • Kırk Güzel İnsan (2017),
  • Sakarya Türkmen Manav Sözlüğü (2018),
  • Osmanlı Medeniyetinin İzinde Kırk Şehir Portresi (2019).

Resül NARİN

1980’de Adapazarı’nda doğdu. İlk ve orta eğitimini Adapazarı Eser İlkokulu’nda lise eğitimini ise Ali Dilmen Lisesi’nde tamamladı. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nden 2003’te mezun oldu. 2004-2005 öğrenim döneminde Sakarya Üniversitesi’nde Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü okutmanı olarak göreve başladı ve bu görevini iki yıl sürdürdü. Eğitim ve Mühendislik Fakültelerinde, Ali Fuat Cebesoy, Hendek ve Karasu meslek yüksekokullarında inkılap tarihi okutmanlığı yaptı. 2011-2013 yılları arasında Türkiye’nin en büyük endüstriyel mirasının müzeye dönüşüm projesi olan SEKA Kağıt Müzesi’nin Kurucu Koordinatörlüğünü yaptı. Sakarya Üniversitesi’nden 2007’de  “ 19. yy’ da Adapazarı’nda Yabancıların Ekonomik ve Sosyal Yaşama Etkileri” adlı teziyle yüksek lisansını tamamladı. 2011’de Sakarya Üniversitesi Tarih Bölümü’nde doktora eğitimine başladı, 2013’te ara verdi. Birçok akademik eserde 50’yi aşkın makalesi yayınlandı. Sakarya Ekonomi Dergisi’nde 2007’den beri Sakarya Tarihi ile ilgili makaleler yazmaya devam eden Narin, pek çok kültür eserinin yayın kurulunda ve 6’ncısı düzenlenen Kocaeli Tarihi Sempozyumlarının tamamının düzenleme kurulunda yer aldı. 2012 TÜBİTAK-Türkiye Adresli Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik (UBYT) Ödülü sahibidir. Kocaeli Üniversitesi Tarih Bölümü’nde doktora eğitimine devam etmektedir. Evli ve iki çocuk babası Resül NARİN, iyi derecede İngilizce bilmektedir.

ESERLERİ:

  • 19. yy’da Adapazarı (2011)
  • Cumhuriyet’e Giden Yolda Atatürk’ün İzmit Konuşmaları (2012)
  • Serdivan Tarihi (2013)
  • Ada’dan Pazar’a Sakarya (2014-15)
  • SATSO ile Bir Asır (2017)
  • Sakarya Türkmen-Manav Tarihi (2018)